vineri, 11 martie 2016

- Noi concepte de functionare a motoarelor

1. Conceptul temperaturii

 La inceput eu propuneam caci caldura riziduala si cea din gazele de esapament sa fie pusa in aplicare, ca rezultat sa sporeasca considerabil randamentul motorului (chiar aplicabil si la motoarele electrice care si ele se incalzesc). In urma convingerilor din partea unor specialisti in domeniu, eu greu foarte amcazut deacord sa accept caci aceasta nu e nimic nou ci e un motor de tip Stirling inventat cu ceva ani in urma.

2. Conceptul presiunii

Este mai greu de inteles si daca presupun corect cam nimeni nu l-a inteles pina la capat cui nu am incercat sa explic.

2.1 La inceput a fost o idee banala as considera eu, deoarece se presupunea caci pistonul pe drumul sau de lucru duce o forta variabila ci nu constanta (aceasta si azi imi lasa mari neclarificatii). Noi insa am fi colectat azi o forta constanta ceea ce ar insemna caci facem pierderi mari am facut si grafice si calcule si etc. lucruri interesante.
Insa un domn mi-a facut observatii si mi-a spus caci pistonul pe tot traseul sau duce o forta constanta si nu variabila ceea ce intradevar in sensul sau este adevarat, deci ceea ce ar demonta ceea ce eu am expus mai sus ar face sa fie fara sens.
Dar totusi eu stau uneori cu gindul si cred caci in o oarecare masura am dreptate.
- Daca in cazul in care pistonul se misca din punctul sau de start cu o viteza accelerata pina la un oarecare moment, deaceea s-ar putea spune caci pistonul duce pe acel traseu de drum o forta variabila (in sine forta e constanta insa din cauza acceleratiei ea e variabila) ceea ce inseamna caci s-ar putea colecta inca energie. La fel cum sa colectam aceste pierderi eu am unele idei, dar din cauza caci interesati sunt prea multi.. le las deoparte.. Daca aceasta acceleratie este pe tot drumul de lucru atunci neaparat se perde energie.
- Daca acceleratia este o parte din drumul de lucru al pistonului atunci nu avem ce colecta, deoarece am reduce din distanta de lucru a pistonului.

2.2 El consta in aceea caci atunci cind pistonul ajunge in PMJ (extinderea maxima, evacuarea gazelor) in cilindru mai exista o oarecare presiune, ea insa se evacueaza fara rost afara in loc de a se aplica in practica pina va ajunge la o presiune ce are valori apropiate de presiunea de afara (putin trebue sa fie peste cea de afara din cauza perderilor... fortele de frecare,...).
Cei care au inteles posibil sa se inpedice mai departe la intrebare: Cum sa punem pina la capat aceasta presiune ?!

Raspunsul e unul simplu si interesant: cilindrii sa fie "legati in serie" , distanta care este in vechiul cilindru d=PMS-PMJ reprezinta a 1/n parte din cilindrii noi construiti care sunt mai lungi.[cine are interes voi explica, daca nu e nimeni interesat nici sens nu are sa expun].

In ultimul timp m-am tot gindit si am ajuns la ipoteza caci perderi totusi in prezent posibil nu se fac multe anume privitor la conceptul presiunii si explic de ce.
Daca valul cotit ar fi fost unit prin curea si sa transmita lucrul mecanic la roata masinii asa incit o rotatie completa de 360 grade a valului cotit sa semnifice o rotatie completa a rotii masinii la fel de 360 grade, atunci DA principiul Presiunii spune caci in acest caz se fac perderi enorme.
Dar din cauza ca in realitate exista reductoare, ... rotatia completa a valului cotit reprezinta a oarecare parte din rotatia completa a rotii masinii, din aceasta cauza ne duce la parerea caci resturile de presiuni care se evacueaza sunt de valori mici.

In cilindrii C1, C2,C3 are loc extinderea, in acesti cilindri permament exista o presiune mai ridicata ca cea de afara. In cilindrii C4 , C5 si C6 pina in PMS (punctul mort de sus) are loc intoarcerea pistoanelor catre PMS fara chistig de lucru mecanic, din contraputine pierderi din cauza fortelor de frecare, aici pe tot traseul are loc evacuarea gazelor. Pistonul din C6 dupa ce ajunge in PMS se inchide supapa de avacuare, in camera de ardere se aprinde combustibilul (gaz, benzina,..) si are loc detonare si reciproc extinderea.
Mai jos e ilustrat aproximativ cum sunt aranjati pe linie (se poate si in V si etc. ) cilindrii si cum are loc procesul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu